Thursday 9 April 2015

Modelka - w pracy 24 godziny na dobę


Czy początki zawsze są trudne? 
Zostałam modelką we wrześniu poprzedniego roku. Jeszcze zanim zostałam modelką i zaakceptowałam jaką kolwiek pracę, byłam zatrzymywana przez nieznajomych w pełnych ludzi ulicach Londynu pytaniami "czy jesteś modelką", "dlaczego nie", oraz że powinnam wykorzyśtać wzrost i urodę. Nie brałam wszystkich tych komentarzy na poważnie, lecz pewnego dnia Moja Mama uświadomiła mi, że może warto. Zacytowała 'Dla każdego rodzica ich dziecko jest piękne, ale kiedy ludzie z zewnątrz Cię zauważają i spostrzegają odpowiedni wzrost oraz  urodę to coś musi w tym być'. Wtedy zrozumialam, że warto spróbować i dałam porwać się swiecie modelingu. Zostałam rzucona na głęboką wodę, nie wiedzialam co robić ani jak sie zachowywać na sesjach, przymiarkach lub wybiegach (moj największy pokaz to był Alexander McQueen, na backstage'u prawie się zgubiłam. O wszystkim miałam brak wiedzy, ponieważ nigdy nie interesowałam się modelingiem z własnej inicjatywy.  Na szczęście moja śmiałość i otwartość otwierała mi wszystkie drzwi. Nigdy nie byłam wstydliwa co do kontaktu z ludzmi, szybko nawiązywałam kontakt z profesjonalistami oraz modelkami/ modelami, pytając ich o wskazówki. Wskazówki do sukcesu w modelingu nie różniły się wskazówkami do sukcesu w życiu "po prostu bądz sobą", "bądź naturalna", "poczuj tą pracę a sama się zrobi" słyszałam.  Wlasnie tak, rzucona w głęboki nurt modelingu nauczyłam się pływać a nawet serfować!

 Znam wiele dziewczyn które chcą pracować w zawodzie i zawsze zastanawiało mnie co tak bardzo je interesuje; podróże? Godzinne pozowanie przed aparatem? Chodzenie po wybiegu w za małych butach udając, że jest w porządku? Czy może sama możliwość powiedzenia "Jestem modelką"? Znajome mówią mi zawsze, że zazdroszczą mi pracy modelki podczas kiedy one dorabiają w restauracjach typu café lub fast food, iż uważają że Ja mam 'lekko', kiedy one harują. Wiele osób z poza świata modelingu musi uświadomić sobie, że praca modelki jest równo, jeśli nie bardziej męcząca od standardowej pracy fizycznej. Chodzenie, jeżdżenie po wielu castingach w nie których sytuacjach zajmuje wiecej czasu niż sama praca. 

Modelka jest w pracy 24 na dobę. Dbanie o cerę, sylwetkę, włosy, paznokcie i wygląd ogólny nie jest tak łatwe jak się wydaje. Na przyklad, nie pracujące w branży modelingowej dziewczyny mogą przykryć twarz pudrem i ruszyć na zewnątrz. Modelki nie mają tak łatwo, muszą dążyć do idelanej naturalnej cery, aby nie trzeba jej niczym pokrywać, a makijażystki używały jak najmniej kosmetyków aby udoskonalić wygląd twarzy. 
Jak widać pracując w branży jest sie w pracy cały czas. Na ten miesiac mam juz zaplanowanych kilka sesji i jeden pokaz nie wspominając o tym, że w przyszłym miesiącu czekają mnie egzaminy. Niezniechęcając, praca modelki nie jest tak łatwa jak może się to wydawać. 


Zdjecia z backstage'u















Kilka zdjęć z sesji






No comments:

Post a Comment